Guy Gwendoline

Posted on September 28, 2019

ResearchBioMediasPublicationsArticles

Research themes

Current Project

Dissertation Topic: The influence of university plays on Christopher Marlowe’s theatre

Supervized by Ladan Niayesh.

  • 2015: Agrégation
  • 2014: Master in anglophone studies
  • 2007: Master in social sciences

      Conference Papers

      • « Le théâtre universitaire Elisabéthain : entre normation et transgression », at “Cinquième colloque international Langue et Territoire”, 14-17 June 2021 • Université Paul Valery Montpellier 3
      • « Filling the Blancs: looking for university plays’ part books » « Exploring the Differences between Creative and Scientific Writing » « Archéologie d’un parent absent : l’influence des pièces universitaires sur le théâtre public à travers l’exemple de Dido, Queen of Carthage de Christopher Marlowe », at the “Soixantième congrès annuel de la SAES”, 3-5 June 2021 • Université de Tours
      • « Inheriting Dark humour: How is Marlowe’s dark laughter both a continuation and a subversion of Plautus’ humourism? », Black Humour on the Early Modern English Stage Conference, 10-11 October 2019 • Université Bordeaux-Montaigne.
      • « More than Just Wood: The Early Modern Cambridge Stage as a Transgression of Disciplinary Boundaries », at the Early Modern Interdisciplinary Seminar, 13/02/2019 • Faculty of History, University of Cambridge
      • « Monarchy and Modernity since 1500, » 7-9 January 2019 • Faculty of Law, University of Cambridge « Staging Modernity: Was Elizabeth I’s 1564 visit to Cambridge a Proto-Feminist Modernization of the Royal Relationship to the University? »
      • « ‘Measuring the limits of his empery’ (1Tamburlaine, I.ii.39) : représenter l’empire sur scène dans Tamburlaine the Great », at “Congrès annuel de la Société d’Etudes Anglo-Américaines des XVIIème et XVIII ème siècle”, 20-21 January 2017 • Maison de la recherche, Université de la Sorbonne – Paris 4